Hoe kunsttheorie, kunsteducatie en beeldend werk samen komt in mijn proces.
Tijdens de LAB periode heb ik mezelf verdiep in verbinding, verbinding laten zien in beeldend werk, verbinding gezocht in kunsttheorie door het onderzoeken van participatieve kunst. En Op educatief gebied de co-creatie onderzocht. Deze drie pijlers komen voor mij samen in deze eind fase van de opleiding.
Verbinding |
Mijn aanpak wordt sterk beïnvloed door het concept van verbinding, zoals eerder gedemonstreerd bij Beeld Lab, waar ik rizomatisch denken gebruikte als basis voor mijn artistieke werk. Rizomatisch denken staat voor een niet-hiërarchische en niet-lineaire structuur, wat in mijn visie op onderwijs betekent dat we gezamenlijk van onderaf leren, met enkele kaders maar zonder strikte hiërarchie.
Als voormalig docent heb ik ervaring opgedaan in het deelnemen aan de ontwikkeling van zowel leerlingen als mezelf. Momenteel het ik een mooie plek gevonden De Bolderik in Heeswijk Dinther, waar ik de kans heb om samen te werken met leerlingen van groep 8 en hun docent Rik Hagenaars. Mijn doel is om hun onderlinge verbinding te versterken, dat er bij het verlaten van de school een stevige band tussen de leerlingen blijft bestaan, dit is een aanname waar ik graag aan wil werken om het werkelijkheid te laten zijn. In dit proces staat gelijke kansen centraal, en ik ben vastberaden om hieraan te werken. Ik nodig je uit om mijn traject te volgen en te ontdekken hoe deze benadering zich vertaalt naar tastbare educatieve resultaten.
.